Sunday, January 16, 2011

Perlukan Perubahan

salam..

sejak beberapa hari ni,
aku mcm dah hilang topik n hilang mood nak tulis kt blog ni
disebabkan kesibukan yang melanda.
bila dh cuti ni,
barulah datang semula idea2 nak tulis kt sini.

tadi masa aku pegi hospital,
mcm2 ragam orang aku tengok kt sana.
ada yang dtng nak amik ubat je & ada yang datang nak wat pemeriksaan,
tak kurang jgak yang datang sebab kecemasan.

tengah syok dok tunggu mak sedara n pak sedara aku wat CT scan,
aku dokla sebelah sorang makcik cina ni.
dia datang ngan cucu dia.
tiba2 dia tegur aku dulu.kitorng borak2la..
perbualan kitorang ni berkisar psl kesihatan..
kalo korang perasanla kan,muda2 dah kna penyakit macam2 dah.
makcik tu cakap kt aku,zaman dia dlu2, dah tua brulah dpt penyakit.

hm..kesian kan kita ni.
muda2 dah kna penyakit macam2.
antara faktor perubahan ni xlain dan xbukan adalah disebabkan makanan.
korang bayangkan, setiap kali keluar,
mesti fast food yang jd pilihan.
camnelh xdpt macam2 penyakit.
aku bukan nak ckp psl orang lain tp sbg peringatan utk diri sendiri sbb aku pun lebih kurang cmtulah.
mgkn aku patut ubah cara hidup aku ni..
banyakkan senaman,kurangkan makanan ringan..
klah,malas nk tulis panjang2..

p/s: ajak kawan naik bukit..boleh sama2 bersenam.

No comments:

Post a Comment