Monday, February 14, 2011

Maulidur Rasul


Bersempena dengan Maulidur Rasul kali ni,
aku ingin mengucapkan Selamat Menyambut Maulidur Rasul
kepada seluruh umat Islam tak kira di mana korang berada,

Marilah kita sama-sama mengingati Rasulullah
dengan memperbanyakkan selawat ke atas nabi junjungan kita Muhammad S.A.W.

Antara sedar dan tak sedar,
dah 23 tahun aku hidup di atas muka bumi ni,
dan baru aku perasan betapa aku telah alpa dengan dunia yang serba fana ni,
dan baru aku perasan juga,
betapa banyak sejarah Nabi kita yang aku masih tak tahu dan masih tak terhafal di kepala,
dan sangat memalukan kalau ada yang bertanya tentang sejarah nabi kita
tetapi kita masih bingung untuk memberikan jawapan yang sebetulnya.

Marilah kita sama-sama menghayati sejarah hidup Rasulullah,
mengamalkan sunnah hidup Baginda,
sentiasa mengingati dan menyayangi Baginda,
seperti mana Rasul sayang akan umatnya.

Perbanyakkanlah selawat ke atas Rasul junjungan kita
Muhammad S.A.W...

No comments:

Post a Comment