Saturday, February 12, 2011

sabar dan masih lagi bersabar..

Sabar????

korang tahu ke apa maknanya sabar?mestila tahukan (yang ni pun nak tanya ke??)..Disebabkan korang memang dah 'expert' sangat dengan definisi sabar, jadi aku taknak la bagitahu definisi untuk SABAR. Aku hanya nak kongsi peristiwa2 yang aku perlu bersabar untuk minggu ni..

1- balik dari kampung halaman dengan keadaan jalan yang sangat sesak..lagi2 bila aku pun terlibat sama kena 'drive' kete dan terpaksa bersesak di atas jalan raya selama 16 jam.. "sabar jela"
2- bangun je dari tido, kepala dah pening2 dan mata dah berpinar2..pegi jumpa doc dan xpasal2 kena wat 'blood test'. Jadi, sampai sekarang aku masih bersabar menunggu keputusan untuk ujian darah tu... "sabar jela"
3- tengah beratur tunggu minuman kat food court,blh je pakcik bangla tu wat dono je..padahal,ramai tengah dok tunggu minuman masing2.. "sabar jela"
4- pakcik teksi pun wat hal gak..ada ke dia bawak kitorang ikut jalan yang paling jauh masa nak balik glenview tadi.. "sabar jela"
5- rasanya,part time job aku sekarang ni asyik kena tunggu pesakit je..lagi hampeh bila pesakit yang dinanti2 tu tak muncul pun.. "sabar jela"

p/s: Mungkin Allah nak ajar hambanya untuk lebih bersabar dan sentiasa beristighfar..

No comments:

Post a Comment