Sunday, April 8, 2012

Kena Berubah Kot..

(ni poster yang aku copy dari En.Google)

Kelmarin (sabtu) baru je lepas tengok cite Mirror Mirror. Cite ni biasa2 je sebab cite dia typical cite Snow White yg zaman dulu kala cuma bezanya Snow White lebih advance dari putera tu sendiri. Ada sesetengah part dalam cite tu agak boring dan ada sesetengah plak menarik dan lucu gakla.

Bila imbas semula zaman kecik2 dulu, lepas tengok je cite Snow White ke, Cinderella ke ataupun cite yang seumpama dengannya, rasa macam dok dalam dunia kayangan dan khayalan sebab otak aku cuba berfungsi sepertimana adegan2 yang ada dalam cite2 camtu.

Err..faham ke maksud aku ni?

Maksudnya aku sentiasa mengimpikan jalan cerita aku sama dengan jalan cite tu..

Tak faham jugak ke???

Maksudnya, aku nak jadi macam Snow White dan seangkatan dengannya yang mana hidup susah dulu tapi berbaloi sebab lepas tu dapat jumpa Prince Charming.

Walaupun aku tak secantik Snow White yang putih melepak ataupun sepertimana Rapunzel yang ada rambut panjang mengurai atau pun juga Cinderella yang memang 'slim' (xtau apa kelebihan Cinderella), tapi aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada dan tak salahla kalau aku mengimpikan kehidupan yang lebih kurang camtu kan..

Tapi bila dah besar panjang ni, aku sedar yang jalan cerita camtu hanyalah khayalan semata2. Bukan senang nak jumpa prince yang hensem dan segak macam dalam cite tu. Kehidupan sebenar kat atas dunia ni pun memang tak sama dengan apa yang kita impikan. Yang paling penting, nak cari calon suami tak boleh tengok paras rupa je. Kena cari yang ada agama dan berharta gak. Maksud berharta di sini tak semestinya kena kaya,yang penting ada usaha untuk menambah rezeki.

Kesimpulannya, aku dah buang jauh2 dah pemikiran seperti yang aku nyatakan kat atas tu. Sekarang ni kena hadapi sesuatu yang lebih nyata bukannya asyik dok dalam kepompong 'happily ever after' tu. Boring kot kalau asyik dok Happily Ever After je..sebab kita banyak belajar dari pengalaman dan nak dapat pengalaman tu kenalah hadapi sesuatu dulu.

p/s: kalau korang tengok cite Mirror Mirror, jangan lupa tengok adegan paling last ye..hehe.
Part yang Lily Collins nyanyi lagu I Believe In Love..

No comments:

Post a Comment