Wednesday, October 3, 2012

budak kecik...

Assalamualaikum..

Kebiasaannya aku tak suka sangat post tentang klinik atau apa2 je yg berkaitan dengan klinik dan kampus.Tapi hari ni terasa nak post sebab aku dah dapat kepastian..haha..macam pelik je ayat ni..Tak kisahla,janji dapat tulis..

Buat pertama kalinya untuk semester baru ni,tiba giliran aku untuk bawa patient kanak-kanak.Bajet awal nak bawak dua patient tapi bila memikirkan yang aku cssd(giliran kena basuh barang),terbantut hasrat nak bawa 2 patient.Kalau sebelum ni,aku tak berapa nak pasti la apa perasaan aku terhadap klinik paed(jgn pelik tau..aku mmg ada perasaan tersendiri utk setiap klinik).Hari ni aku dah dapat kepastiannya.

moodnya--->BLURRRRR..

Bila patient dah ada kat depan aku,tiba2 je aku tak tau nak wat apa kat patient..Lagi2 kalau patient tu umur 5 tahun ke bawah.Aku rasa macam diorang ni fragile sangat..nak sentuh pun rasa ngeri je..Apatah lagi kalau nak kena wat tampalan ke,cabut gigi ke..lagilah teruk aku jadinya..Automatik je diri ni jadi macam siput..sebab wat keje lambat..Nak sentuh patient pun kadang2 pikir sampai sepuluh kali.

Bila dipikirkan semula,paediatric ni memang bukan minat aku.Walaupun aku suka budak2,tapi aku tak suka handle budak.Aku ada minat nak blaja psychology untuk budak2 ni tapi ia hanyalah untuk ilmu masa depan..hehe..

Tapi aku akui yang diorang ni memang kiut-miut dengan telatah diorang sendiri.Aku tak pernah terpikir pun kadang2 budak2 ni dia boleh jadi lagi matang dari kita..=)

p/s:aku jadi lagi gelabah bila kena berdepan dengan budak2 yang dah pandai bercakap sebab diorang suka tanya soalan2 yang tersangatlah senangnya tapi takde jawapan untuk soalan tu...(0_0)

No comments:

Post a Comment