Wednesday, May 15, 2013

it's everywhere...

Assalamualaikum..

Keadaan persekitaran skang mmg sangat2 tak bagus pabila 'agent' stress ada di mana2.kadang2 aku sangat kasihan dengan sapa2 yang dapat tempias stress ni.

Aku tak nafikan that it is our fault for not completing our requirement but sometimes they have to admit that yang kita hanya merancang ALLAH yang menentukan..dan tak semua orang itu bernasib baik..bila masuk klinik hanya satu yang aku mintak moga2 Allah permudahkan segala urusan aku sebab aku tahu yg tak semua benda yang kita rancang tu akan berjalan dgn lancar.

Ramai yang risau takut tak dapat abiskan pengajian tahun ni..dan ada juga sekelompok kecil yang dah pasrah kalau kena extend.bagi aku, aku cuba buat setakat yang aku mampu dulu.yang lain tu aku serahkan pada Allah.kalau memang ditakdirkan aku kena extend pon nak wat camne dh..itu mungkin menunjukkan yang aku tak competent enough utk rawat pesakit kt luar.daripada aku membahayakan patient kt luar tu baik aku praktis bnyak2 lg.


  Bak kata adik aku, kalau kena extend pon, tu benda normal kalau amik bidang ni.kt U lain ramai je yg kena extend..yang penting kita akan grad juga suatu hari nanti.

Awal2 macam annoy gak bila dia ckp cmtu sbb dia faham ke situasi yg kitrng alami ni..tapi lama2 aku dapat trima apa yg dia cakapkan tu..walaupun dia xberada kt tmpt aku ni tp aku agree sgt apa yg dia ckpkn tu.

Bak kata pepatah:
Setiap permulaan tu akan ada pengakhirannya.

P/s:bergantung haraplah kamu kepada Dia Yang Maha Kuasa..

Lagu ni xde kaitan pon dengan sapa2..saje je nk post.


No comments:

Post a Comment