Tuesday, May 29, 2012

USS..

Assalamualaikum..

hehe..ada masa terluang ni, macam biasalah ye, aku nak cite tentang percutian. Kali ni percutian aku ke USS.USS ni singkatan dari Universal Studio Singapore..

About 2 weeks ago, aku n kawan2 aku pergi bercuti kat USS.. Pada mulanya mak aku tak bagi pergi sebab dia risau kitorang pegi tak ramai tapi bila adik aku cakap yang kitorang pegi lebih kurang dalam 10 orang barulah dia bagi kebenaran..

Bermulalah perjalanan kitorang dari KL--->Johor--->Singapore yang mana bermula dari kul 11.30 mlm-12 tgh hari.Kitorang sampai kat USS tu lbh kurang kul 12 lbh tgh hari kalau aku tak silapla..

Agak rugi di sini bila kitorang sampai, most of the character2 yg ada kat sana tu dh start nak rehat..huhu..mujurlah ada banyak tmpt lagi yg kitorng boleh lawat dan tengok kt dlm USS tu.

(peta USS)

Kalau korang perasan kat peta atas tu,dia ada nama2 utk setiap tmpt tu.kitorang start jalan dari hollywood
-->Madagascar.kitorang sempat la round satu tempat tu w'pun tak sempat naik semua benda yang ada kat dlam tu.

USS ni boleh dikatakan lebih kurang macam Genting Highland tapi USS ni lagi advance dan canggih berbanding GH. Bila masuk USS ni,aku paling suka pengalaman masuk Transformer The Ride (TTR).nak cakap pasal TTR ni susah gak. Yang pasti dia sejenis tayangn 4D + kete bergerak (macam pelik je bunyi..kan?) Tapi memang tak dapat nak disangkalkan tahap best naik benda ni..(arhh..teringin nak naik lagi!!!) 

Yang ruginya aku tak dapat naik roller coaster sebab kesihatan tak berapa nak mengizinkan aku naik.jadi, aku naik yang light2 je.Bagi aku not bad la dia punya permainan2 yang ada kt dlm USS ni..Mostly, banyak yang memuaskan hati terutamanya TTR dan tayang 4D Shrek tu.

klah,layan jela gambar2 kat bawah ni ye.. 





3 gambar kat bawah ni kat depan dan dalam Transformer The Ride..








(cantik kan castle Far Far Away ni..)




(Shrek's house)

(firework yg bermula kul 9 mlm..mmg cantik sgt)

p/s: kena makan ckup2, baru boleh main n nikmati perjalanan segembira yang mungkin..




No comments:

Post a Comment