Sunday, May 9, 2010

Petua untuk Hilangkan Parut..


Sebelum ini aku selalu tengok orang nak hilangkan parut, diorng gune minyak n macam2 lagi..minyak yang aku maksudkan xlain xbukan mestila bio-oil..tapi xtaula keberkesanannya macam mane.. aku penah gne vit. E organic aid..boleh tahan gak kesannye..mase tu aku gne pun sebab nak hilangkan parut akibat dari cacar air(berteh)..

Kali ni aku nak kongsi ngan korang semua petua secara tradisional..senang je..korang just perlukan kulit kayu manis n bedak sejuk je..mula2 korang tumbuk kulit kayu manis tu sampai hancur(lagi senang kalo korang gune blender je)..pastu cmpurkan kulit kayu manis yg dh hancur+bedak sejuk+ air... sapu kat tempat yg berparut tu setiap malam..insyaAllah,parut korang tu dpt dihilangkan.

Kalo malas sgt nak tumbuk kulit kayu manis tu tiap2 malam,korang boleh blender benda tu dlm kuantiti yg banyak terus..xdela susah2 nak tumbuk bnda tu banyak kali..

Jadi,selamat mencuba ye..hehe

p/s: ade orng penah bgtau aku supaya gne emas yang mane korang kna kikis emas tu pastu sapu kat tempt berparut tu..tapi kalo korang xnak kna kejar ngan mak korang sbb kikis emas tu baik korang ikut petua yg kat atas ni je..(ingat murah ke nak gne emas tu)..

No comments:

Post a Comment