Friday, May 14, 2010

Piala Thomas!!!!

Bila tengok Piala Thomas Malaysia lawan China memang geram sangat..geram bila tengok gelagat Lin Dan.Dulu dia baling kasut pas dia menang.Sekarang ni bukak baju plak..ish2..xpaham aku ngan perangai dia.tapi dia punye aksi time lawan Lee Chong Wei memang cun sangat..tangkas giler..Lee C.W pun xkurang hebatnye cume dia banyak wat silap je..xpelah..kekalahan M'sia ni mungkin ade hikmahnye(seperti yang ayah aku selalu bagitau kitorng adik-beradik)..walau apa pun aku memang tabik Lee C.W sebab dia dah usaha banyak dah utk bawak nama negara kita ke luar negara.Kalo bukan sebab dia dan rakan pasukan dia yang lain,memang aku xtaulah orang nak kenal M'sia ngan apa.At least,sukan ni banyak membantu mengharumkan nama negara.


Sebut pasal mengharumkan nama negara, baru aku perasan yang nama M'sia ni tetap kekal dlm ingatan orang asing adalah disebabkn sukan, KLCC dan Menara KL.tu pun status menara paling tinggi di Asia Tenggara sudah dibolot oleh negara lain.Mujurlah negara kita mempunyai pasukan pemain yang hebat walaupun kita xpenah dapat masuk FIFA.Secara kasar pun kita dapat tengok bagaimana sukan dapat membawa nama negara kita ke luar.Memang xdpt nak dinafikan ade faktor lain gak yang dapat menaikkan nama negara kita di luar tapi sukan adelah salah satu faktor yang kekal..kita dapat tengok sendiri bagaimana sukan badminton dan skuash dapat membawa nama negara kita di peringkat antarabangsa(i mean usaha pemain kita sendiri).

klah..ade emergency ni..hehe..post lain kali plak..

No comments:

Post a Comment