Thursday, October 28, 2010

adoii...nak kuar!!

aku skarang ni dlm dilemma...nak kuar ke x?nk kuar ke x?..adoiila..napela susah sgt nk wt keputusan n...('~')..

otak aku dh beku dh ni..xlarat dh nk hadap semua buku2 tu..baca pun bukan masuk sgt..seksa tol exam ni..
yg paling terseksa bila asyik tgk environment yg sama..huhu..kalo x bilik,aku kna ngadap ruang tamu..kalo x ruang tamu,kna mngadap bilik plak..xblh jadi ni..nk kna kuar amik fresh air..

tp bila time ade hjat nk kuar ni,xde orng snggup tman la plak..seksa2..bukan aku xbiasa kuar sorng tp kalo dh thap mood petala ke lapan ni,mmg nk kna ada orng lain skali utk tmankn jalan n borak..kalo x mmg aku menonong ke lainlh jawabnye..bkn leh caya sgt time otak tgh bercelaru ni..

yg buku ni pun satu hal..apsal la boring sgt content kt dlm..kalo isi kandungan cam cite meet the robinson ke boleh than gak..xdela mnyemat sgt otak aku nk fham..amma..appa..help me..ayyooo..

nmpak gayanye kna lepaskn tension ni kt orng lain..hahaaha..(betapa jhatnye aku ni)..susah tol kalo dtng tension ni..asyik pkir nk wt jhat kt orng je..(xdela jhat sgt..stakat kacau orng je).

ni kalo call mak bgtau tgh tension ni,mesti mak aku ckp pegi baca Quran(insaf2)..hehe..tp xtaula mak aku akn ckp cmtu ke x sbb xpnh bgtau dia yg aku tgh tension..kalo ayah aku plak,msti dia suh baca Manzil(doa2 harian)..(''>)swry dad..anak daddy yg sorang ni slalu lupa nk baca..mmg x istiqamah langsng aku ni..

apa2 pun,kalo tgh tension,penawar yng paling baik adlah dekatkn diri dgn Allah dlu sbb Dialah yang bisa menenangkn jiwa hambanya..kalo rasa susah sgt nk dekatkan diri dgn bersembahyang sunat @ baca Quran,at least cbalah berzikir..pasti ketenangan itu akan datang dgn izin Allah.

sekian utk tazkirah hari ini..w'pun pendahuluannya x nmpak cm tazkirah pun..huhu..

No comments:

Post a Comment