Saturday, October 2, 2010

ever though about the truth?

dah lame dah aku xsmbung baca buku ni..
buku ni mmg bagus..
bila terbaca,
banyak bnda yg bermain dlm fikiran aku,
dari tajuk ni pun korang dah blh agak skit2 apa yg buku ni nk critakan kat kita..

mase aku baca,
aku terjumpa ayat ni..

"anyone who decides to learn about Islam needs first to understand the existence of Allah"

kadang2kan..
kita xpenah terpikir benda ni sume,
kenapa Allah cipta kita?
apa tujuan hidup kita?
penah x bngun pagi2,
pastu terpikir kenapa Allah stil bagi nyawa lagi kat kita?
xpenahkan..
sebabnya kita dah lahir dalam Islam
tp bg mereka yang xlahir dalam Islam,
bnyak yng mereka ingin persoalkan tentang Islam..

walaupun begitu,
orang yg bukan beragama Islam,
yang hatinya sentiasa ingin mendalami Islam,
lebih baik dari kita yang beragama Islam,
tp xpenah amalkan hukum ikut Islam,
xpenah hidup cara Islam,
n xpenah bersyukur yang kita ni dah berugama ISLAM..

jadi,marilah kita sama2 tingkatkn amalan,
perbanyakkan pahala,
n yng plng penting,
amalkan dakwah dalm khidupan kita seharian..

nak tau nape???
sbbnya kat akhirat nnt,
orang2 kafir akan persoalkan
kenapa orang Islam xpenah bagi peringatan kat diorng..
masa tu,kitalah yng akan dipersalahkan
sbb xpenah wat dakwah kat diorng.
(tazkirah ini adalah sbg peringatan kpd semua terutamanya utk saya sendiri)

No comments:

Post a Comment